Medarbejdere til nyt team indenfor HR og personale

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at arbejde med HR, arbejdsmiljø og kompetenceudvikling? Og vil du være en del af et nyt team, der skal understøtte lederne i Social- og Arbejdsmarked i Randers Kommune indenfor HR-relaterede opgaveområder? Så er du måske en af de tre nye medarbejdere, vi søger.

I Randers Kommune søger vi pr. 1. oktober 2023 tre ambitiøse og erfarne medarbejdere med HR-faglig baggrund, der kan indgå i et nyetableret team i Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen.

Hvem er vi?
Social og Arbejdsmarked består af to fagområder – arbejdsmarkedsområdet og socialområdet samt hertil et sekretariat, som fungerer som bindeled mellem det politiske niveau og driften. Social- og Arbejdsmarkedssekretariatet har ligeledes en vigtig opgave med at bistå fagområderne med tværfaglige initiativer og i arbejdet med en fælles vision og strategigrundlag for forvaltningen. Det nye team forankres i sekretariatet og vil agere som tværgående enhed på tværs af de af to områder:

Arbejdsmarkedsområdet er organiseret i ni afdelinger: Borgerservice, Sprogcenter, Jobhuset, Udviklingshuset, Uddannelseshuset, Sygedagpengeopfølgning, Ydelseskontoret, Ledelsessekretariatet samt Jobcenter Randers Erhverv. På arbejdsmarkedsområdet lægges der vægt på at få jobsøgende i job og tilbyde virksomhederne relevant arbejdskraft. En række beskæftigelsesrettede indsatser og rammer understøtter endvidere borgernes mulighed for at komme i job, deltage i fællesskabet og for at opnå et selvstændigt liv.

Socialområdet indeholder tre centre; Center for Autisme, Senhjerneskade og Læring, Center for Handicap og Myndighed samt Center for Psykiatri og Socialt Udsatte. Herunder sorterer i alt 40 dag- og døgntilbud, hvoraf 4 er selvejende. De tre centre har de senere år gennemgået en stærk faglig udvikling, hvor mestring, samskabelse, metodeudvikling, uddannelse og faglige fællesskaber er omdrejningspunkterne. Socialområdet understøtter borgere i at mestre eget liv, så de kan deltage aktivt i fællesskabet og udnytte deres personlige ressourcer.

Vi ønsker os

  • 2 HR-konsulenter med kompetencer indenfor arbejdsmiljø, tvivlselsindsatser, forandringsprocesser og kompetenceudvikling
  • 1 specialist, evt. med HK-baggrund eller administrationsbachelor, der kan understøtte ledere ved særlige personaleforløb, såsom opfølgning på langvarigt sygefravær, afholdelse af tjenestesamtaler, rekrutteringsprocesser mv.
De 3 nye medarbejdere vil indgå i et nyetableret team, som skal yde HR-støtte og hjælp til ledere i Social og Arbejdsmarked, som står overfor at skulle lykkes med et forløb eller en forandring i deres medarbejdergruppe. Her vil teamet kunne bistå lederne med HR-kompetencer og koncepter samt facilitere forløb indenfor arbejdsmiljø, trivsel og kompetenceudvikling.

Som medarbejder i teamet bliver du en del af social- og arbejdsmarkedssekretarietet og refere til chefen herfor, og du have din daglige gang i kommunens bygninger på Laksetorvet. Hertil vil der løbende være dage, som tilbringes ude på forvaltningens afdelinger, hvor du vil indgå i et samarbejde med den lokale ledelse og de forskellige faggrupper om faciliteringen af et HR-forløb eller indsats. I opgaveløsningen vil teamet indgå i samarbejde og sparring med den centrale HR-afdeling i Randers Kommune.

Teamets primære arbejdsopgaver vil være at
  • tilrettelægge og drive processer indenfor arbejdsmiljø samt trivselsfremmende indsatser for både medarbejdere og ledere
  • udarbejde og afholde temadage for medarbejdergrupper
  • udbrede og implementere HR-koncepter, såsom medarbejderprofilering og samarbejdsværktøjer
  • facilitere og følge op på kompetenceudviklingsforløb for medarbejdergrupper
  • designe og udbrede relevante onboarding-forløb for nye medarbejdere
  • understøtte ledere i håndteringen af specifikke personaleforløb, såsom langvarigt sygefravær og tjenestesamtaler mv.

Vi tilbyder?
  • En stilling hvor HR-faglighed, arbejdsmiljø og ledelsesstøtte er i fokus
  • Mulighed for at blive en del af et nyetableret og dynamisk team og præge opbygning og indretning heraf
  • Fleksibilitet i arbejdstilrettelæggelsen og mulighed for at forme struktur og indhold i stillingen
  • En varieret hverdag med et tæt samarbejde med de forskellige afdelinger og ledere i Social og Arbejdsmarked
  • Fagligt dygtige kollegaer, der hilser et styrket fokus på HR-relaterede indsatser velkomment

Vi forventer, at du
Som en af de 2 HR-konsulenter:
  • har en relevant videregående uddannelse, f.eks. sociologi, statskundskab eller politik og administration med HR-faglig profil og/eller efteruddannelse indenfor HR
  • Har konkret erfaring med at drive processer indenfor arbejdsmiljø- og trivselsfremmende indsatser for både medarbejdere og ledere
  • Kan udvikle og afholde temadage, kurser og medarbejderprofilering
  • Facilitering af kompetenceudvikling og onboarding-forløb
  • Kan understøtte ledere med HR-værktøjer ved kultur- og forandringsprocesser i medarbejdergrupper

Som specialist
  • Har en HK-baggrund, administrationsbachelor eller lignende
  • Kan bistå lederne ved særlige personaleforløb, herunder sparring og opfølgning på langvarigt sygefravær, tjenestesamtaler m.v.
  • Facilitering og opfølgning på lokale HR-indsatser om sygefravær, bedre returnering efter langvarig fravær m.fl.
  • Udarbejde og udbrede fælles rekrutterings- og ansættelsesprocesser på tværs af forvaltningens afdelinger

Som del af det nye team:
  • kan du dele ud af din viden og HR-faglighed og oversætte denne viden til konkrete værktøjer og koncepter til brug for de enkelte ledere og medarbejdergrupper
  • kan du færdes smidigt i hele organisationen og samarbejde på alle niveauer og med alle faggrupper
  • har du gode kommunikative evner og kan facilitere processer, der understøtter dialog og tillid
  • kan du arbejde struktureret og selvstændigt med at tilrettelægge og prioritere i egne opgaver
  • har du en positiv tilgang til opgaverne, sætter samarbejde højt og har stærke relationelle kompetencer

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer pr. uge med ansættelse pr. 1. oktober 2023 eller snarest derefter.
Løn og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist
Stillingen søges elektronisk, og ansøgning, CV, uddannelsesbevis samt evt. relevante bilag skal være os i hænde inden udgangen af søndag den 13. august 2023.

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte sekretariatschef Sasia Rosenkilde Jeppesen på telefon 20 56 34 80.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 21. august og onsdag den 23. august 2023, og der vil indgå forberedelse og præsentation af en case i forbindelse med samtalen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Randers Kommune, Laksetorvet, 8900 Randers C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.randers.dk/job/ledige-job-i-randers-kommune/112505

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874931

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet