Implementeringen af faste teams og klare roller har ført til betydelige forbedringer i elevernes trivsel på mellemtrinnet i Randers Kommune.
Randers Kommune har oplevet en positiv udvikling i elevernes trivsel på mellemtrinnet efter indførelsen af faste teams og klare roller. Denne strukturændring har skabt et mere stabilt og trygt læringsmiljø, hvor eleverne føler sig mere set og hørt.
Ved at arbejde i faste teams har lærerne kunnet fokusere mere på den enkelte elevs behov og udvikling. De klare roller har desuden bidraget til en bedre arbejdsfordeling og samarbejde blandt lærerne, hvilket har resulteret i en mere effektiv undervisning.
Denne tilgang har ikke kun forbedret elevernes trivsel, men også styrket deres faglige præstationer. Randers Kommune ser dette som et vigtigt skridt i retning af at skabe en skolekultur, hvor alle elever har mulighed for at trives og udvikle sig optimalt.
For yderligere information om initiativerne i Randers Kommune kan man besøge deres hjemmeside.
https://www.randers.dk/nyheder/ny-metode-giver-bedre-trivsel-paa-hornbaek-skole/