License manager til IT & Digitalisering

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at håndtere indkøb, optimere og sikre compliance i forhold til softwarelicenser i Randers Kommune? Kan du skabe overblik, samtidig med du er god til detaljen, og har du viljen til at få det bedste ud af store såvel som små softwarekontrakter? Så er du måske den License Manager, vi mangler i IT & Digitalisering.

Om stillingen
Dine opgaver er bl.a.

  • ansvarlig for at drifte, optimere og udvikle kommunens licensportefølje via værktøjet SNOW, samtidig med at du løbende skal optimere, udvikle og organisere ”SAM-processer”
  • rådgive om licensforhold
  • overvågning af og rapportering på vores licensanvendelse - og sikre compliance
  • sikre overholdelse af producenternes licensbetingelser
  • indgåelse af licensaftaler
  • prisovervågning af licensaftaler

Om dig
Vi forventer, at du
  • har en uddannelses- og/eller erhvervsmæssig baggrund, der gør dig i stand til at varetage stillingen. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra et lignende job
  • har evnen til at skabe overblik over både diverse licensmodeller og Randers Kommunes licensportefølje
  • har kendskab til licensmodeller og -regler fra førende softwareproducenter, fx Microsoft,
  • kan rådgive om licensforhold, herunder forstå at koble det til forretningens behov med henblik på bedst mulig anvendelse
  • kan sætte dig ind i komplekse licensforhold i diverse kontrakter, og formidle/rådgive om dette til kommunens forvaltninger
  • er god til at arbejde i Microsoft Excel
  • har gode engelskkundskaber i skrift og tale

Som person forventer vi, at du er
  • løsningsorienteret og er i stand til at tage selvstændigt ansvar for opgaveløsningen
  • kan samarbejde på tværs både internt i Randers Kommune og eksternt
  • er struktureret og detaljeorienteret og kan skabe overblik for andre
  • har lyst til at være en del af en afdeling, hvor faglig sparring, arbejdsglæde og socialt samvær værdsættes

Om os
Vi er ca. 50 ansatte i IT & Digitalisering og vi har en forretningsorienteret tilgang til vores opgaver. Vi arbejder efter ITIL principper, leverer drift og udvikling, og medvirker til løsning og effektivisering af Randers Kommunes kerneopgaver. IT & Digitalisering er en del af staben Økonomi, Personale og IT. Vi er en dynamisk enhed med stor arbejdsglæde, godt humør og højt fagligt niveau. Vi giver plads til faglige og personlige ambitioner.

Du vil skulle arbejde tæt sammen med kommunens IT Contract Manager og du skal samarbejde med de øvrige teams i IT & Digitalisering. Du vil få en bred kontaktflade i hele Randers Kommune.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst med pågældende organisation og principperne for lokal løndannelse.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Randers Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Randers Kommune, Regimentvej 16, 8930 Randers NØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.randers.dk/job/ledige-job-i-randers-kommune/110734

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5838555

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet